Kalite Birimi

Birim Sorumlusu & Görevi

Birim Sorumlusu : Canan ÖZALKAN

Görevleri : 

• Kalite Yönetim Biriminin Direktörüdür.

• Birim Sorumluları için Yönetici tarafından belirlenmiş ortak görev ve sorumlulukları yerine getirmek.

• Bölümün görev alanına giren konularda meydana gelebilecek standart dışı iş ve işlemlerin giderilmesi ve sürekli iyileştirme amacıyla düzeltici ve önleyici faaliyet çalışmalarına katılmak.

• İş sağlığı ve iş güvenliği kurallarına uymak, sorumluluğu altında bulunan ya da birlikte çalıştığı kişilerin söz konusu kurallara uymalarını sağlamak.

• Görev ve sorumluluk alanındaki faaliyetlerin mevcut İç Kontrol Sisteminin tanım ve gereklerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.

• Yaptığı görevin kalitesinden sorumlu olmak ve kendi sorumluluk alanı içerisinde gerçekleştirilen görevin kalitesini kontrol etmek.

• Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) 112 çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamaktır.

• Hasta Güvenliği Komitesi, Çalışan Güvenliği Komitesi, Tesis Güvenliği Komitesi, Eğitim Komitesinin doğal üyesi olmak.

• Kurumun kalite yönetimi konusundaki misyon, vizyon ve ilkelerini belirleyerek, hizmet sunumuna yönelik politikalar geliştirir ve bu politikalara uygun stratejik planlamalar yapmak.

• Mevcut durumu etkinlik, verimlilik ve hizmet kalitesi yönünden değerlendirerek, kurumun kaynaklarını, belirlenen politika ve hazırlanan planlar doğrultusunda harekete geçirmek, uygulamaya koymak, izlemek ve yeni durumlara göre hizmetin kalite ve verimliliğinde sürekliliği sağlamak üzere gerekli tedbirleri almak.

• Çalışmalardan elde edilen düzeltici/önleyici faaliyetler sonucunda ulaşılan çözümleri standartlaştırarak uygulamaya koymak.

• Bütün çalışanların bilgi ve beceri düzeyini yükseltmek, yönetime katılımını, iş ve görev tanımına uygun olarak çalışmasını sağlamak, birim içi koordinasyonu sağlamak ve çalışanlar arasında güvene ve sürekli gelişmeye dayalı bir ortamın yaratılmasını sağlamak.

• Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılmasını ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesini sağlamak.

• İç kalite tetkikleri ile kalite yönetimi faaliyetlerini denetlemek.

• Bütün çalışanlar tarafından, analiz, problem çözme ve karar verme tekniklerinin sistematik bir şekilde kullanılması ve verilerle yönetim anlayışının kurumda yerleşmesini sağlamak.

• Yapılan kalite çalışmalarını değerlendirmek ve sonuçlar konusunda üst yönetime bilgi vermek.

• Kalite ile ilgili faaliyetlerin kaydedilmesini ve prosedürler ve iş talimatları gibi bilgilendirici metinler hazırlamak.

• Bölüm hedeflerine yönelik bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek.

• Öz değerlendirme sürecini yönetmek. Sonuçlar hakkında Üst Yönetimi bilgilendirmek.

• Hasta ve çalışan anketlerinin yapılmasını sağlar ve sonuçları hakkında Üst Yönetimi bilgilendirmek.

• SKS çerçevesinde hazırlanan dokümanları ve dokümanların revizyon süreçlerini kontrol etmek.

• Düzeltici önleyici faaliyet sürecini yönetmek.

• Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.

01 Ekim 2023