Tesis ve Ambulans Güvenliği Komitesi

Görev Tanımı & Sorumlulukları

Görev Tanımı  :  Acil Sağlık Hizmetleri kapsamında tesis ve ambulans güvenliğinin etkin bir şekilde yürütülmesini sağlamak.

Sorumlulukları : 

• NKB, Acil çağrı merkezi, istasyon ve ambulanslara yönelik gerçekleştirilen saha turlarından elde edilen verileri değerlendirmek.

• NKB, Acil çağrı merkezi, istasyon ve ambulanslarda can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla çalışmalar yürütmek.

• Afet ve acil durum yönetimi çalışmaları düzenler ve takibini sağlamak.

• Atık yönetimi çalışmalarını düzenlemek.

• Tıbbi cihazların bakım, ayar ve kalibrasyonlarının yapılmasını takip etmek.

• Tehlikeli maddelerin yönetimini düzenler ve çalışanlara yönelik eğitimleri takip etmek.

• Saha turlarında, NKB, çağrı merkezi, istasyon ve ambulanslardaki fiziksel durum ile komitenin görev alanına giren diğer hususları incelemek.

• Komite, başhekimin başkanlığında yılda en az iki kez ve düzenli aralıklarla saha turları gerçekleştirmek.

• Tesis ve Ambulans Güvenliği Komitesi olarak yılda 4 kez ve gerektiğinde toplantı yapmak.

• Görev alanı ile ilgili eğitime ihtiyaç duyulursa, eğitim komitesi ile görüşerek eğitim konularını belirlemek.

• Toplantı öncesi katılımcılara, toplantının gündemi ve süresi, toplantı yönetici ve katılımcıları, toplantı yeri ve zamanı hakkında bilgiler vermek.. Bu toplantıya dair kayıtlar tutmak.

• Toplantıda tespit edilen uygunsuzlara yönelik düzeltici-önleyici faaliyet açılarak, sürekli iyileştirme çalışmaları yapmak. Bu çalışmalar kayıt altına alınarak izlemek.

• Tesis ve Ambulans Güvenliği ile ilgili gelen Dilek/İstek, Görüş, Öneri Şikayet ve İstenmeyen Olay Bildirim formlarını incelemek, Kök-Neden Analizi çalışmalarını yapmak, iyileştirme faaliyetlerini yürütmek