Çalışan Sağlığı Komitesi

Görev Tanımı & Sorumlulukları

Görev Tanımı :  Acil Sağlık Hizmetleri sunumu esnasında, sağlık çalışanları için nitelikli ve güvenli bir çalışma ortamının sağlanmasıdır. 

Sorumlulukları : 

• Risk değerlendirmesi; çalışanların bulundukları birimde ve hizmet sunum alanlarında karşılaşabileceği fiziksel, kimyasal, biyolojik, ergonomik ve psikososyal riskleri önleyebilmek amacıyla yapılan risk değerlendirmesine yönelik düzeltici önleyici faaliyetleri yapmak.

• İl Ambulans Servisi Başhekimliği, Nakil Koordinasyon Birimi ve Acil Sağlık Hizmet İstasyonları bazında çalışanların güvenliğini tehdit eden risklerin ortadan kaldırılmasına ya da önlenmesine yönelik kalite iyileştirme faaliyetleri planlamak ve uygulamak.

• Çalışanların güvenliğini tehdit eden sözel, fiziksel, cinsel, vb. şiddet içeren olaylara, maruz kalma risklerinin azaltılması ve önlenemeyen olaylarda bildirimlerin yapılmasını sağlamak.

• Çalışanlarda beyaz kod olaylarından sonra meydana gelen tıbbi ve psikolojik sorunlara yönelik destek hizmetlerini sağlamak.

• Çalışanlara yönelik şiddet riski veya girişimi varlığında, olaya en kısa sürede müdahalenin yapılmasına yönelik düzenlemenin yapılmasını sağlamak.

• Çalışanların Sağlık Taramalarının yaptırılmasını ve takibini sağlamak.

• Kişisel Koruyucu ekipman hizmete yönelik çalışanların ortamdaki risklere uygun kişisel koruyucu donanımların kullanılıp kullanılmadığının takibini yapmak.

• Kesici delici alet yaralanmasına yönelik risklerin azaltılması için çalışmalar yapmak.

• Kan ve vücut sıvılarıyla bulaşma risklerinin azaltılması için çalışmalar yapmak.

• İstenmeyen Olay Bildirimlerini ve Dilen/İstek Öneri Şikayet formlarını değerlendirmek ve Kök-Neden Analizi çalışmalarını yapmak, gerekli iyileştirme çalışmalarını yürütmek

• Çalışan Sağlığı Komitesi olarak yılda 4 kez ve gerektiğinde toplantı yapmak